ЯК ОРГАНІЗУВАТИ РЕЖИМ ДНЯ ДИТИНИ
☝️Через регулярні обов’язкові справи дитина набуває таких важливих соціальних навичок, як УПЕВНЕНІСТЬ, САМОСТІЙНІСТЬ і САМОКОНТРОЛЬ.
Усі добре усвідомлюють користь дотримання режиму дня, адже завдяки правильній організації дня у дітей буде висока успішність у школі, а у дорослих — працездатність, і раціональний розподіл часу як у дорослих, так і у дітей. Режим дня особливо необхідний організму, який зростає.
Як буде поводити себе дитина, яка лягає спати та прокидається тоді, коли їй заманеться? Як вона буде поводити себе, якщо батькам доведеться її розбудити раніше? Відповідь очевидна: дитина почне вередувати й у неї з’явиться привід для сварки з батьками.
📍З точки зору психології, є досить вагомі аргументи на користь режиму дня: формування відчуття безпеки, тобто коли дитина знає що, як і коли відбувається протягом дня, вона почуває себе спокійніше; допомога в навчанні, тобто за умови правильного режиму дня залишається достатньо часу для навчання; перемикання з однієї справи на іншу психологічно легше відбувається при дотриманні режиму дня; розвиток самоконтролю — батькам не доводиться постійно проговорювати дії, котрі відбуватимуться.
⏰Діти обов’язково повинні «виспати» певну кількість часу. Для дорослих, наприклад, достатньо 7-8 годин для відновлення сил, а дитині обов’язково потрібно спати не менше 9 годин. Схема «раніше лягти, раніше прокинутися» позитивно впливає на організм дитини, оскільки їй необхідно повністю прокинутися до початку шкільних занять. Організм можна «збадьорити» ранковою руханкою.
💬 «Дотримання режиму дня є вкрай важливим та необхідним не тільки для дорослих, а й для дітей. Коли дитина матиме певну картину дня, тобто знатиме свій режим, то вона буде спокійніше сприймати кожен день. Завдяки сталому режимові дня дитина вчиться відповідальності й усвідомленості. Але ми, дорослі, повинні допомогти дитині зробити режим дня гнучким, щоб за потреби розклад можна було посунути на пів години-годину.» — коментує Олена Щербакова, провідний психолог проєкту «Інтелект України».
#ІнтелектУкраїни
ЯК СЕБЕ ВЕСТИ З ГІПЕРАКТИВНИМИ ДІТЬМИ. РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ.
Працівникам освітніх закладів завжди треба пам’ятати, що гіперактивність, це не особливості темпераменту чи характеру дитини, не наслідок виховного процесу батьків, а медичний діагноз! Тому батьків треба сприймати не як першопричину «поганої» поведінки дитини, а спробувати зробити їх союзниками і разом, об’єднавши зусилля, допомогти дитині адаптуватися в колективі та отримувати знання.
1. Педагогам було б корисно знати ознаки синдрому дефіциту уваги, адже це ключ до розуміння малечі. Вчителі мають орієнтуватися в особливостях сприймання, уваги, пам’яті гіперактивних дітей,щоб в якомога доступнішій формі організувати розумову діяльність.
2. Дитина з гіперактивністю повинна завжди бути «на виду». Краще, якщо основне місце сидіння в класі буде в центральному ряді, на першій парті або навпроти стола вчительки. Так педагог може максимально стримувати увагу дитини, а для дитини це можливість швидко звернутися за допомогою у разі виникнення труднощів.
3. Завдання, які надаються гіперактивній дитині мають свої особливості. Так, намагайтесь давати завдання які відповідають рівню знань дитини. Оскільки дуже легке чи дуже складне завдання – це привід для швидкого переключення уваги, яку і так тяжко втримати. Наступна особливість – на певний окремий відрізок часу давайте виконувати лише одне завдання, якомога чіткіше проговоривши умову і використовуючи якомога менше слів. І останнє, якщо завдання, яке треба виконати досить велике, допоможіть малечі розбити його на окремі частини і контролюйте виконання кожної.
4. Зведіть до мінімуму відволікаючі факторинавколо місця, де сидить дитина. Тут не повинно бути картин, годинника, дитячих наробок і т. д.
5. Режим дня і план заняття повинні бути якомога більше передбачуваним для дитини. Обов’язково організовуйте фізкультхвилинки, де є можливість порухатися і скинути напругу. Намагайтесь використовувати елементи гри і змагання під час занять.
6. Направляйте енергію гіперактивних дітей в корисне русло. Тобто давайте завдання, де можна проявити активність і після чого можна заслужити похвалу за це. Наприклад, роздати зошити чи картки, вимити дошку, намочити губку, полити квіти і т. д.
7. Створюйте ситуації, в яких гіперактивна дитина може стати експертом. Це дуже гарно вплине на формування самооцінки дитини та на сприймання її в класі. Адже зазвичай, в силу своїх особливостей, такі діти стають «крайніми» у всіляких конфліктних ситуаціях, а тому завжди отримують догани.
8. І останнє, пам’ятайте, такі дисциплінарні міри, як покарання, смикання, окрики, погрози, принижування не покращать поведінку дитини. Швидше за все ви досягнете протилежного результату. Тому намагайтесь ігнорувати негативні моменти і заохочувати позитивні та частіше хвалити гіпердинамічних діток. Корекція їх поведінки зазвичай здійснюється за допомогою медикаментозних і психологічних корекційних програм.
Як оцінюють учнів у початковій школі НУШ: пояснення з прикладами для батьків
Батьки багатьох першачків “Нової української школи” досі не можуть звикнути до того, що вчителі не виставляють оцінок дітям. А все через те, що тепер оцінювання результатів навчання учнів має формувальний характер та озвучується словесно.
Джерело:”Освіторія”
Це роблять для того, щоб залучати учнів до самоконтролю та самооцінювання. Завдання формувального оцінювання – мотивувати і надихати дитину на навчання, формувати її впевненість у собі, стимулювати бажання вчитися тощо.
Як батькам дізнатися про навчальні досягнення дитини в 1– 4 класах НУШ? Для цього існує документ “Свідоцтво навчальних досягнень”. Учитель заповнює його двічі на рік. Проте оцінок чи балів там немає.
Складається таке свідоцтво з двох частин: характеристики наскрізних умінь учня та результатів навчання за предметами чи інтегрованими курсами.
У 1 – 2 класах результати навчання учнів описуються такими фразами:
- “має значні успіхи”,
- “демонструє помітний прогрес”,
- “досягає результату за допомогою дорослих”,
- “потребує уваги й допомоги тощо”.
Особливістю підсумкового оцінювання учнів 3 – 4 класів є поділ на тематичне, семестрове та річне. А ще у цих класах результати навчання оцінюють за чотирма рівнями: початковий, середній, достатній та високий.
Формувальне оцінювання – це оцінювання в процесі навчання: щоб зрозуміти, як пройдено певний етап, чи немає затримки, чи діти не збились із заданого напрямку,– розповідає експертка Марина Пристінська.
Оцінюючи учнів за певними критеріями, педагог показує дітям, що саме вони мають вивчити. Це допомагає вчителю скласти покроковий план навчання учнів.
Яка роль учителя в цьому процесі? Спочатку вчитель надає учням чітке та зрозуміле бачення навчальної мети та кінцевого результату. Також педагог має тут продемонструвати зразки робіт високого та низького рівня успішності.
Згодом вчитель допомагає учням ставити власні цілі, надає регулярний описовий зворотний зв’язок та навчає учнів оцінювати власні досягнення. А потім за результатами оцінювання визначає подальші кроки в навчанні учнів.
Окрім того, у навчальному процесі діти хочуть, щоб їх хвалили за добре виконану роботу, а також потребують допомоги, коли відчувають труднощі.
Саме тому важливий конструктивний зворотний зв’язок від учителя. Саме описовий зворотний зв’язок надає дорожню карту, у якій зазначено, де перебуває дитина в процесі отримання знань і що вона має зробити, щоб успішно йти далі.
Які фрази вчителю варто забути
Нижче наведені приклади слів, які вживають вчителі, щоб підтримати чи оцінити учнів. Але ці слова зовсім не інформують про те, де учень зараз і куди йому йти далі, тож варто їх позбуватись:
- Молодець
- Добре
- Чудово
- Супер
- Найкраща робота
- Працюєш не в повну силу
- Можеш краще
- Старайся
А ще саме ці слова формують в учнів певні упередження та знищують інтерес до навчання.
Зворотній зв’язок
Описовий зворотний зв’язок — це відгук учителя про виконані навчальні завдання, пов’язаний саме з результатами діяльності учнів. У ньому вчитель підкреслює те, що зроблено правильно, та спонукає до наступних дій.
Що значить ефективний зворотний зв’язок від вчителя? Згідно з дослідженнями, ефективний зворотний зв’язок має 5 важливих характеристик:
- Спрямовує увагу на прогнозування навчання, вказуючи на сильні сторони та пропонуючи конкретні кроки для вдосконалення.
- Відбувається під час навчання, до виставлення бала. Тобто тоді, коли ще є час щось удосконалити.
- Стосується часткового розуміння. Якщо робота учня не демонструє хоча б часткового розуміння поняття чи процесу — зворотний зв’язок не є ефективним. У такому випадку треба дитину навчати.
- Ефективний зворотний зв’язок не замінює самостійного мислення учнів. Їм не доводиться аналізувати, якщо вчитель сам усе пояснює, а це шкодить процесу навчання.
- Зворотний зв’язок має бути обмеженим. За один раз варто давати дитині стільки інформації, скільки вона може опанувати та виправити.
Як вчителю описати результати учня: приклади
Як вчителю надати ефективний описовий зворотний зв’язок? Описовий зворотний зв’язок – це одна з ефективних стратегій формувального оцінювання.
- Такий фідбек має стосуватися якості виконання завдання, а не учня особисто.
Приклад: “Презентація змістовна, цікава. Ти обрала захопливі ілюстрації. Щоб почути, що ти говориш, треба було дуже прислухатися і хотілося побачити твої очі, коли ти розповідала про вчинок героя”.
- Вчителю варто зосередитись на тому, як добре, а не швидко, учні досягли мети.
Приклад: “Ти дібрав для презентації ілюстрації, які цікаво розглядати, і уривок, що захоплює з першого речення. Знаю, що ти витратив на це трохи більше часу, ніж планував”.
- Орієнтуйтесь на якість, а не на кількість виконаної роботи.
Приклад: “Ти обрала для читання невелику за обсягом книгу, у якій ідеться про важливу проблему збереження навколишнього середовища. Твоя презентація вийшла змістовною та цікавою для всіх нас”.
- Опишіть конкретні кроки, як учні можуть покращити свою роботу.
Приклад: “Ти назвав три причини того, чому тобі сподобалася книга. Наведи до кожної причини аргументи, адже наразі не зрозуміло, що саме тобі здалося смішним і чому саме тобі сподобалися головна героїня та її собака”.
Важливо! Описовий зворотний зв’язок краще не поєднувати з балами. Коли учні одночасно отримують оцінку в балах та описовий зворотний зв’язок, вони, зазвичай, зосереджуються на оцінці. А користь від описового зворотного зв’язку втрачається.
Принцип 3 компліменти + 1 критика
Принцип “3 компліменти + 1 критика” сприяє позитивній поведінці. Якщо ж буде 2 компліменти + 1 критика – то можна сподіватися на нейтральну поведінку учня. А ось 1 комплімент та 1 критика – це дасть у сумі негативний учнівський фідбек.
Також обов’язково запитайте в учнів, чи зрозумілий їм ваш зворотний зв’язок, чи вони розуміють, що потрібно зробити для вдосконалення своєї роботи.
Важливий момент: для успішного навчання діти мають брати відповідальність на себе. Це можливо, якщо вони знають свою мету та шляхи її досягнення, а також мають конструктивну підтримку від інших.
Знайомство з інтеграцією в 1 класі за НПП « ІУ»
НА ЗАМІТКУ ВСІМ БАТЬКАМ!!!
Кожну хвилину,коли ваша дитина знаходиться в спортивній школі, вона не на вулиці!
Кожну хвилину, коли ваша дитина тренується в спортзалі, вона не перед комп’ютером, не з мобільним телефоном чи перед телевізором!
Кожну хвилину, коли ваша дитина знаходиться в спортзалі, вона буде навчатись таким важливим цінностям, як повага, дисциплінованість, честь, завзятість, щедрість, дружба, праця і зусилля. І самозабезпеченність!
Кожну хвилину, коли ваша дитина займається спортом, вона буде навчатись корисним звичкам: вчасно лягати спати, добре їсти, тренуватись, слідкувати за особистою гігієною!
Кожну хвилину, яку ваша дитина проводить на тренуванні, вона буде навчатись соціальним навичкам: лідерству, комунікації,
співпереживанню, командній роботі і скромності!
Кожну хвилину, коли ваша дитина тренується, вона взнає, що тільки працюючи можна досягнути цілі !!!
ЧИТАТИ БАТЬКАМ!!!
👉Хочу кричати в усі труби, бо вже терпіння не вистачає.
💥Я довгий час працюю з дітьми дошкільного віку і спостерігаю невтішну картину:
- мовленнєві дефекти у дітей 80%;
- розвиток дрібної та загальної моторики слабкий (дитина не може підстрибнути, пробігти, взяти олівець чи ручку і написати елементарні фігури і т.д). А за розвиток зв'язного мовлення я, взагалі, мовчу. Це одиниці, які можуть переказати елементарний текст чи розповісти історію.💥 Але до 6 річного віку дитина повинна:
- вимовляти вже всі звуки (при умові, що Вона не має якогось діагнозу);
- вільно рухатися і вправно розфарбовувати, ліпити і мати елементарні навички письма і т.д.
БАТЬКИ! ☝️Відірвіться від своїх телефонів та комп'ютерів, візьміть СВОЮ ДИТИНУ за руку (не перекладайте свій обов'язок на інших людей, бо це, в першу чергу, ВАША ДИТИНА, яка потребує ВАШОЇ УВАГИ!) і вийдіть на вулицю, підніміть голову і подивіться на ту красу, яка оточує. Розкажіть про це дитині, про те, яка зараз пора року. Пошурхотіть листям, позбирайте його, розгляньте, порівняйте. Позбирайте тих самих каштанів чи жолудів, порахуйте, проведіть самі елементарні математичні дії. Подивіться на дорогу і нехай дитина назве кольори машин, які рухаються по ній. Розкажіть, що колеса круглі, а кузов - прямокутний , а фари теж різної форми бувають і нехай дитина скаже, якої. А не скажете то ВИ, ШАНОВНІ БАТЬКИ, підкажіть, навчіть. ☝️Бо як говорив Д. Герберт "ОДИН батько важить більше, ніж СТО вчителів ".💯
💥 Активізуйтеся, дорогі батьки!
Бо чогось, коли дитина захворіє, "всі на вухах", ми не спимо, пів аптеки закуплено, прислухаємося до кожного вдоху-видоху... А коли все, Слава Богу,добре, ми в роботі, в телефоні, телевізорі, на кухні... А ви знаєте, що, навіть, на кухні можна розвивати дитину! Можна разом приготувати страву з дитиною, той самий борщ. Запропонувати дитині назвати які інгрідієнти потрібно для борщу, охарактеризувати кожен овоч, порахувати і т.д.
Я рекомендую вам, друзі, написати великими літерами собі пункти плану, прикріпити на холодильник і виконувати їх як "ОТЧЕ НАШ":
- забрати у дитини телефон, комп'ютер, планшет;
- кожен вечір читати казочку, чи розкажіть якусь історію свого життя;
- грайте в ігри;
- більше проводьте часу на свіжому повітрі;
- вчіть дитину що добро, а що - зло;
- розвивайте фізичні та духовні цінності.
Шановні БАТЬКИ - МАЙБУТНЄ ДИТИНИ У ВАШИХ РУКАХ - ПАМ'ЯТАЙТЕ ПРО ЦЕ!!!
З Інтернет - ресурсу
Немає коментарів:
Дописати коментар